Większość pracowników biurowych zaczyna swój dzień od kubka kawy. Wychodząc na przeciw ich oczekiwaniom, pracodawcy coraz częściej wyposażają biurowe kuchnie w ekspresy do kawy. Co warto wziąć pod uwagę, wybierając taki ekspres?
Duże znaczenie ma na pewno łatwość obsługi urządzenia. Trzeba mieć na uwadze, że nie wszyscy pracownicy będą umieli obsługiwać bardziej zaawansowane ekspresy, w których oprócz rodzaju kawy trzeba wybrać też np. stopień zmielenia ziaren, czy wielkość kubka. Im prostszy w obsłudze będzie urządzenie, tym lepiej.
Wybierając ekspresy do biura, trzeba też zastanowić się, kto będzie go używał. Ogólnodostępny ekspres dla pracowników powinien być prosty, wyposażony w podstawowe funkcje, ale za to powinien mieć jak największą pojemność. Im więcej pracowników zatrudnia firma, tym większe zapotrzebowanie na kawę. Nie ma nic bardziej irytującego niż oczekiwanie w kolejce na kawę, kiedy czas trwania naszej przerwy śniadaniowej nieubłaganie się kończy.
Jeśli natomiast ekspres ma być obsługiwany tylko przez jedną czy dwie osoby, np. sekretarki obsługujące konferencję, możemy pokusić się o wybór bardziej zaawansowanego modelu. Wtedy będzie można zaproponować gościom oprócz klasycznego espresso również latte machiatto czy cappucino, a to na pewno zrobi na nich odpowiednio dobre wrażenie.